7 kroków do własnej firmy. Autor: Tadeusz Bisewski

7 kroków do własnej firmy Autor: Tadeusz Bisewski

Własna firma to wyzwanie, ale i wygodna forma rozwoju zawodowego, która daje możliwość realizacji indywidualnej wizji prowadzenia biznesu. Zaplanuj własny biznes, załóż firmę i zacznij na niej zarabiać! Poradnik 7 kroków do własnej firmy skutecznie przeprowadzi cię przez wszystkie etapy zakładania biznesu, od najważniejszych aspektów planowania działalności, takich jak: dobry biznesplan, forma prawna i źródła finansowania, przez załatwianie formalności, aż do etapu zatrudniania pracowników i poszukiwania nowych możliwości sprzedaży i promocji. Z książką przygotujesz efektywną strategię działania i rozwiniesz własny biznes. Dzięki poradnikowi: – zarejestrujesz własną firmę, złożysz odpowiednie wnioski w urzędzie skarbowym i ZUS-ie, dowiesz się, gdzie uzyskać koncesje i pozwolenia – skompletujesz i wypełnisz dokumenty niezbędne do prowadzenia własnego biznesu (regulaminy, umowy, rachunki, oświadczenia i pełnomocnictwa) – poznasz najważniejsze regulacje w polskim prawie oraz terminarz płatności, które obowiązują właściciela firmy w każdym miesiącu, kwartale i roku – zaczniesz pozyskiwać zlecenia i nowych kontrahentów, efektywnie komunikować się z klientami, a także wykorzystywać dostępne kanały sprzedaży i dystrybucji – dowiesz się, jak najkorzystniej rozliczać koszty prowadzenia działalności, i opracujesz plan oszczędzania, dzięki któremu rozwiniesz swoją firmę Tadeusz Bisewski – przedsiębiorca z wieloletnim stażem i twórca portalu Mala-Firma.pl, działającej od 2009 r. najpopularniejszej polskiej strony z poradami dla osób zakładających własną firmę.

Tytuł: 7 kroków do własnej firmy
Autor: Tadeusz Bisewski
Wydawnictwo Edgard
Seria Samo sedno
Oprawa: Miękka
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 240
Format: 14,8×21 cm
Stan: nowy, pełnowartościowy produkt
Model: 9788377885857

 

Skuteczna firma windykacyjna

Profesjonalna windykacja należności w biznesie na rynku międzynarodowym. Skuteczne odzyskiwanie długów w kraju i za granicą.

Professional debt recovery in business on the international market. Effective debt collection in Poland and abroad.

Rynek prawny w Polsce

Fakt istnienia konkurencji na rynku usług prawnych nie oznacza, że nie można osiągnąć na nim sukcesu. Rynek ten jest, nadal daleki od nasycenia i cały czas wykazuje znaczny potencjał rozwojowy. Prawnicy powinni jednakże wypracować rozwiązania, które pomogą im w jego optymalnym zagospodarowaniu. Pierwszym krokiem powinna być próba znalezienia przez prawników odpowiedzi na następujące pytania: 1) jaka jest moja pozycja konkurencyjna i w jaki sposób chciałbym budować przewagę konkurencyjną?; 2) co mógłbym zaoferować klientowi i czy potrafię sprostać jego oczekiwaniom? To właśnie drugie pytanie, stawiające w centrum uwagi klienta, jest kluczowe. Obserwacja rynku usług prawnych pozwala jednak stwierdzić, że nie zawsze taką strategię przyjmuje większość prawników.

Prawnicy są coraz częściej zmuszeni do konkurowania o nabywców, a co za tym idzie – rośnie ich zainteresowanie możliwościami uzyskania i utrzymania przewagi konkurencyjnej na rynku. W Polsce zauważalny jest deficyt naukowych opracowań poświęconych usługom prawnym. W ciągu ostatnich dziesięciu lat zauważyć można wzrost zainteresowania praktyków szeroko pojętym zarządzaniem kancelarią prawną, jednakże wspomniane wyżej kwestie podejmowane są rzadko albo też wybiórczo w opracowaniach podbudowanych teoretycznie, co sprawia, że praktycy metodą „prób i błędów” starają się rozwiązywać pojawiające się przed nimi problemy dotyczące zarządzania kancelarią. Świadczy to o niewykorzystanym potencjale badawczym tej tematyki.

Do najpopularniejszych zawodów prawniczych należą: adwokat, radca prawny, komornik, sędzia, notariusz oraz prokurator. Aby móc je wykonywać konieczne jest odbycie wieloletniej aplikacji oraz zdanie egzaminów państwowych, które pozwalają na wpis do odpowiedniego rejestru.

Wymienione zawody cieszą się wciąż niesłabnącym zainteresowaniem ze strony młodych osób, a jednocześnie są cenione przez społeczeństwo. Warto dodać, że w świetle przepisów ustawowych należą one do tzw. zawodów regulowanych, a więc takich, które można wykonywać wyłącznie po spełnieniu wspomnianych już warunków. Ponadto, są one zawodami zaufania publicznego, a więc co do zasady ich reprezentanci nie mogą robić czegoś, co godziłoby w powagę wykonywanej profesji, w tym było niezgodne z przyjętymi normami społecznymi.

Przedstawiciel zawodu prawniczego nie może między innymi łączyć jego wykonywania z prowadzeniem dodatkowych biznesów czy pracować jednocześnie w innej branży.

Poziom świadomości prawnej jest istotnym elementem decydującym o skłonności do korzystania z usług prawnych. Społeczeństwo świadome zagrożeń i konsekwencji prawnych, a także znające swoje prawa zdecydowanie częściej korzysta z pomocy prawnika.

Na pytanie „Jak często zdarzają Ci się sytuacje, w których przydałaby Ci się pomoc prawna?” 32% badanych odpowiedziało, iż w ogólne nie zdarzają się takie sytuacje, a 31%, że takie sytuacje zdarzają się rzadziej niż raz na dwa lata.

Nie bez znaczenia na skłonność Polaków do korzystania z fachowej pomocy prawnej ma również zaufanie do wymiaru sprawiedliwości. Wyniki badania pokazują przekonanie o nadmiernej biurokracji i opieszałości sądów powszechnych, braku nowoczesności oraz  zaangażowaniu politycznym sądów powszechnych.

Wyniki badania jednoznacznie wskazują na niską świadomość zagrożeń prawnych wynikających z niskiej edukacji prawnej naszego społeczeństwa. Nieprawdopodobna wydaje się sytuacja, żeby tak znaczna grupa nie miała żadnych problemów prawnych lub też sytuacji, które niosły ze sobą ryzyko negatywnych konsekwencji prawnych. Zdecydowanie bardziej należy domniemywać, że część z tych osób nie dostrzega zagrożeń prawnych jak również, z uwagi na często znaczne koszty pomocy prawnej, stara się szukać odpowiedzi na problemy prawne na własną rękęIstotnym problemem jest to, że nasze społeczeństwo nie dostrzega wartości dodanej jaką powinny uzyskać osoby korzystające z usług prawnych – nasuwa się też pytanie czy ta wartość zawsze tam jest…. Czy oferowane usługi prawne zawsze warte są swojej ceny…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *